Gavekort Stemningsrapport Villa Støtvig Kontakt oss

Personvernerklæring

Denne personvernerklæringen gjelder for våre kunder, gjester og besøkende på vår nettside.  

Støtvig Hotell og tilhørende enheter («Støtvig Hotell» eller «virksomheten») er behandlingsansvarlig for personopplysningene som behandles. Behandlingsansvarlig er ansvarlig for å sikre at dine personopplysninger behandles i samsvar med gjeldende personvernkrav og interne retningslinjer/rutiner. 

Formålet med personvernerklæringen er å informere deg om hvilke personopplysninger Støtvig Hotell behandler om deg og dine rettigheter knyttet til dette. 

Hvorfor og hvordan vi behandler dine personopplysninger  

Hotellopphold  

Vi behandler dine personopplysninger for å administrere hotellreservasjoner og -opphold, inkludert innsjekk og utsjekk samt betaling. Behandlingen kan inkludere kontaktopplysninger (navn, e-postadresse, telefonnummer, adresse), betalingsinformasjon, reservasjons-ID og tidspunkter for ankomst og adkomst. For personer som kansellerer en reservasjon, behandles kun de opplysningene som er nødvendige for å håndtere kanselleringen. 

 

Det rettslige grunnlaget for behandlingen av disse personopplysningene er å oppfylle avtalen inngått mellom deg, rettslige forpliktelser (herunder bokføringsloven) og Støtvig Hotells berettigede interesser i å administrere kanselleringer. 

 

Vi beholder dine personopplysninger 5-10 år for gjennomførte opphold og i 12-15 måneder ved kansellering. 

Restaurantreservasjoner og andre aktiviteter 

Når du reserverer bord i våre restauranter, kafeer eller barer, melder deg på aktiviteter, eller kjøper tilgang til spa-avdelingen, behandler vi nødvendige personopplysninger som kontaktopplysninger, reservasjonsdetaljer og andre eventuelle merknader (f.eks. allergier/spesielle behov).  

Det rettslige grunnlaget for behandlingen av disse personopplysningene er å oppfylle avtalen inngått mellom deg og Støtvig Hotells berettigede interesser i å administrere kanselleringer. 

Vi beholder dine personopplysninger 5-10 år for gjennomførte reservasjoner  og i 12-15 måneder ved kansellering. 

Kundeservice 

Vi setter pris på tilbakemeldinger fra deg og ønsker å løse eventuelle problemer du opplever under ditt opphold på Støtvig Hotell. For at vi skal kunne hjelpe deg med din henvendelse behandler vi dine kontaktopplysninger og annen informasjon relatert til din henvendelse.  

 

Det rettslige grunnlaget for behandlingen av disse personopplysningene er våre berettigede interesser i  

i å sikre god kvalitet og i å gi et godt tjenestetilbud. 

  

Vi beholder dine personopplysninger 12-15 måneder. 

Kameraovervåking 

Vi benytter kameraovervåking i hotellets resepsjon, bar og bassengområder for å ivareta fysisk sikkerhet. I den forbindelse kan vi behandle bilder og informasjon om når gjester ankommer og forlater hotellets eiendom.  

 

Det rettslige grunnlaget for behandlingen av disse personopplysninger er våre berettigede interesser i å opprettholde sikkerheten for gjester, ansatte og eiendom. Bildeopptak lagres i opptil 7 dager før de automatisk slettes, med mindre lengre lagring er nødvendig for å ivareta formålet med overvåkingen, for eksempel ved sikkerhetshendelser eller mistanke om lovbrudd. 

Markedsføring 

Vi kan sende deg markedsføring basert på ditt samtykke, som for eksempel nyhetsbrev, for å gi deg relevant informasjon og hjelpe deg å få mest mulig ut av våre tjenester. 

 

Vi behandler navn, e-postadresse og andre opplysninger som er oppgitt i forbindelse med påmelding til vårt nyhetsbrev og annen markedsføring med relevant informasjon og oppdateringer om våre tilbud og tjenester. Vi beholder dine personopplysninger til dette formålet så lenge ditt samtykke er aktivt. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke ved å melde deg av nyhetsbrev og annen markedsføring. Dette gjøres ved å benytte avmeldingsmuligheten i nyhetsbrevet eller ved å sende en e-post til e-postadressen vi har gitt nederst i denne personvernerklæringen.  

Informasjonskapsler (cookies) 

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å registrere informasjon om din bruk av våre nettsider og tjenester. Dette gjør det enklere for deg å navigere i tjenestene, og gir oss mulighet til å spore aktiviteter knyttet til din bruk av våre tjenester for formål knyttet til analyse, statistikk og markedsføring. Vi kan også benytte analyseverktøy og teknologier fra tredjeparter for å spore og analysere data fra våre nettsider. 

 

Lagring av eller tilgang til informasjon, inkludert personopplysninger, på din enhet (mobil, pc og lignende) via informasjonskapsler skjer på grunnlag av ditt samtykke. Det rettslige grunnlaget for vår videre behandling av disse opplysningene er våre berettigede interesser i å legge til rette for levering av våre nettsider og tjenestene til våre gjester/kunder og besøkende, samt å forbedre disse. 

 

Hvis du ikke vil at informasjonskapsler skal lagres, kan du endre innstillingene i nettleseren eller enheten din. Du kan også slette eksisterende informasjonskapsler. Hver nettleser eller enhet har instruksjoner om hvordan du håndterer informasjonskapsler og relatert teknologi gjennom personvern- og sikkerhetsinnstillinger. Hvis du velger å slette eller ikke godta informasjonskapsler, kan du oppleve redusert funksjonalitet på våre nettsider. 

 

For mer informasjon om hvilke informasjonskapsler vi benytter og/eller administrere dine samtykker, klikk på cookie-ikonet som du finner på våre nettsider. 

Støtvig Hotells bruk av databehandlere 

For enkelte tjenester som Støtvig Hotell tilbyr, bruker vi leverandører til å samle inn og behandle personopplysninger på våre vegne for å gi deg tjenestene du har bedt om. Vi har inngått databehandleravtaler med disse leverandørene. Leverandøren kan bare behandle personopplysninger i samsvar med vilkårene i databehandleravtalen og i henhold til vår instruks.  

Overføring av personopplysninger ut av EU/EØS 

For å levere våre tjenester på en tilfredsstillende måte kan Støtvig Hotell være til nødt til å overføre dine personopplysninger til land utenfor EU/EØS («tredjeland») ved bruk av våre databehandlere, hvis slike databehandlere er lokalisert i tredjeland. Vi vil ikke overføre personopplysninger til tredjeland som ikke tilbyr tilstrekkelig beskyttelse, med mindre gyldig overføringsgrunnlag er på plass. 

Informasjonssikkerhet 

Vi håndterer personopplysningene dine på en sikker måte og har etablert prosedyrer som tilfredsstiller kravene som er beskrevet i personvernlovgivningen. Sikkerhetstiltakene er både tekniske, kontraktsmessige og organisatoriske. Vi foretar jevnlige vurderinger av sikkerheten i alle sentrale systemer som brukes til håndtering av personopplysninger.  

 

Vi begrenser tilgangen til personopplysninger som behandles i våre systemer til personell som har behov for tilgang for å kunne utføre sine oppgaver. Vi har mekanismer og rutiner for tilgangskontroll slik at personopplysninger bare er tilgjengelig for personell med et legitimt behov for slik tilgang. 

Dine rettigheter 

Du har en rekke rettigheter i forbindelse med vår behandling av dine personopplysninger. Hvis du har spørsmål eller ønsker å håndheve rettighetene dine, oppfordrer vi deg til å kontakte oss ved å bruke kontaktinformasjonen som er inkludert nederst i denne personvernerklæringen. 

 

  • Rett til informasjon og tilgang: Du har rett til å be oss om informasjon om eller tilgang til dine personopplysninger. Det er noen unntak, noe som betyr at du kanskje ikke alltid får tilgang til alle personopplysninger vi behandler. 
  • Rett til å protestere: Du har rett til å protestere mot at vi behandler dine personopplysninger. Dette betyr at du kan stoppe eller hindre oss fra å bruke dine data. Imidlertid gjelder det bare i visse tilfeller, og vi trenger kanskje ikke å stoppe behandlingen av dine personopplysninger hvis vi kan gi legitime grunner til å fortsette å bruke dine personopplysninger. 
  • Rett til sletting: Du har rett til å be oss om å slette dine personopplysninger under visse omstendigheter. Noen opplysninger kan f.eks. ikke slettes fordi vi er lovpålagt å beholde disse. 
  • Rett til utlevering og dataportabilitet: Du kan få en kopi av dine personopplysninger i et strukturert, allment anvendt og maskinlesbart format ved å kontakte oss. Hvis det er teknisk mulig, kan du i noen tilfeller be om at personopplysningene overføres direkte til et annet selskap eller person som fungerer som en databehandler. 
  • Rett til retting: Du kan be oss rette personopplysninger du mener er unøyaktige eller feil. Du har også rett til å be oss om å oppdatere personopplysninger du mener er ufullstendige. 
  • Rett til begrensning av behandling: Du har under visse omstendigheter rett til å be oss om å begrense behandlingen av dine opplysninger. 
  • Rett til å trekke tilbake samtykke: Hvis du har gitt oss samtykke til å behandle dine personopplysninger og vi behandler opplysningene på dette grunnlaget, kan du trekke tilbake dette samtykket når som helst. 
  • Rett til å klage: Hvis du har noen klager på vår behandling av dine personopplysninger, kan du kontakte Datatilsynet. Du kan lese mer om dine rettigheter i Datatilsynets retningslinjer om registrertes rettigheter, som er tilgjengelige på www.datatilsynet.no. 

Les også:

Personvernerklæring for gjester

Personvernerklæring for ansatte



Kontaktinformasjon 

Hvis du har spørsmål eller kommentarer angående denne personvernerklæringen eller til hvordan Støtvig Hotell behandler dine personopplysninger, kan du kontakte oss på følgende måter: 

 

Adresse: Larkollveien 801, 1560 Larkollen 

E-post: resepsjon@stotvighotel.com 

Telefon: 69 23 61 00